teto مميز
عدد المساهمات : 111 تاريخ التسجيل : 21/01/2010 العمر : 34
| موضوع: باقى حلقات *(اخر البنات المحترمين)* الإثنين يناير 25, 2010 3:24 am | |
| (الحلقه التالته) لم يغمض لاحمد جفن منذ ذلك اليوم, اولا هو لم يحاول اغواء فتاة من قبل , على الاقل منذ بضعة سنوات ,فهو "سمعته تسبقه" في كل مكان, ومنذ فترة لم يعييه الحصول على بنت , آلمه غروره , مع ان في الحقيقة لم يحدث امر يحرجه او يغضبه لان شيئا لم يحدث اصلا على الاطلاق , لكنه هو الوحيد الذي يعلم نيته ومراده , وقد جرح الامر كرامته امام نفسه فاقسم ان يصلح مظهره امام نفسه على الاقل. رأها , كانت جالسة وحدها , فرصة ذهبية , اقترب بخفة وجلس بجانبها على الكرسي , رفعت عينيها عن تليفونها المحمول الذي كانت تعبث به. ****************** جلست منى تنتظر صديقاتها علي مقعد بالكلية, لم تكن الكلية مزدحمة يومها ولا كان عندها محاضرات اصلاً, شعرت بشخص يجلس على المقعد غير بعيد منها , فرفعت عينيها عن تليفونها فاذا به احمد , ارتجفت , مالذي اتي به , اقتضبت ابتسامة سريعة علي فمها . ****************** احمد: منى, ازيك؟ منى: الحمد لله. احمد:قاعدة لوحدك ليه ؟ منى:عادي. * قاعد انت جمبي ليه؟ * انتي هتردي كل سؤال بالعافية. احمد : امال اصحابك فين؟ منى : لسه مجوش. احمد: طب ما تيجي تقعدي معانا لحد ما ييجيو. مني : لا معلش هستناهم هنا عشان يلاقوني. * ايه البت الرخمة دي؟ احمد: طب هقعد انا معاكي لغاية ماييجو. * ييييه ياريتني قلتله ماشي. منى: مبتشوفش شيري . احمد وقد انبسطت اساريره لفتحهها موضوع للتحاور احمد: لا والله من ساعة ما شفتها معاكي وهي مطنشاني , هي قريبتك؟ منى : اه, من بعيد , هي طيبة اوي . احمد : فعلاً , هي بنت جدعة . ساد صمت محرج قليلاً *فكر ياواد يا ايمو متقعدش ساكت كده . *ايه يا مني ؟انتي خرسا ليه؟ عمرك ماكنتي رخمة كده ,فكي شوية. مني: انا شفتها النهاردة . احمد :هي مين دي؟ مني : شيري . احمد : اه فين؟ مني : لمحتها عند البوابة الصبح. احمد التمعت عيناه , وقد اضائت فكرة برأسه احمد: لما تشوفيها تاني قوليلها اني عايزها ضروري , ولا اقولك رني عليا وانا اجي اقفشها. منى وقد فهمت مقصده وحاولت التهرب منه مني : اه حاضر, ان شاء الله * ايه ده , هي تصيع عليا. فقال مباشرة احمد: انتي معاكي نمرتي. شعرت مني انه اسقط في يدها فهزت رأسها نفياً ,فبكل بساطة مقصودة امسك تليفونها من بين يديها وسجل نمرته ورن على هاتفه وقال لها في "استعباط" تام احمد: اول ماتشوفيها رنيلي , انا همشي دلوقتي ماشي . وانصرف عنها وهي تكاد تغلى غضباً مما فعل * قشطة كدة. * ايه الواد البجح دا. (الحلقه الرابعه)
كريم: مالك يا بني, سيب الموبايل مش هتتصل. احمد: هي مين دي الي مش هتتصل. كريم: ها هاي الي انت مستنيها. احمد: انا مش مستني حد يتصل ,وبعدين مين قال انها مش هتتصل ؟ كريم : اهه يعني فيه حد هيتصل. احمد: وانت مالك اصلا ياغلس . ***************** منى :شيري ....شيري .. شيرين: مينوووو . اقبلت شيرين وقبلت منى على وجنتيها شيرين: انتي فين يا كلبة. منى: انتي الي مبتسأليش . وبعد ان قاربتا على انهاء حديثهما قالت منى منى: اه على فكرة , احمد امام عايزك ضروري . شيرين: ودا عايز ايه دا كمان ضروري كده . ***************** شيرين : انت ياواد انت. احمد: بنت يا شيرين , ازيك انتي فين؟ شيرين: كنت مسافرة , ايه اخبارك؟ عايزني في ايه؟ احمد : عايزك ايه؟ شيرين :انت مش قلت لمني تبلغني انك عايزني ضروري . احمد: لا انا .......أهههه....لا ولا تحطي في دماغك. شيرين : ايمو .... جري ايه , انت هتعط من ورايا؟ احمد : ههه.. لا يا بنتي مفيش حاجة. شيرين: احمد يا امام انا بتكلم بجد ابعد عن مني دي بنت ناس. احمد: منى ايه وعيال ايه يا بنتي انتي , وبعدين ايه يعني بنت ناس هو انا الي كنت اعرفهم ولاد ايه. شيرين: لا دي مؤدبة ومش حملك لو فيه حاجه في دماغك ياريت تطلعها لو سمحت. احمد: يا بت بجد مفيش حاجة. شيرين : اصل انا مش عرفاك , ايه مالك؟ ايه الي هيموتك عليها كده , انها مؤدبة , وحياة ابوك تخليهالي كده دي امانة. احمد: يعني ما هو انا لو مستلمتهاش هيستلمها غيري , هي داخلة كلية شرعي؟؟. شيرين: ايمو ... عشان متخسرنيش , شوفلك حدوتة تانية اليومين دول. احمد: انا اقدرارفضلك طلب ياقمر. ****************** سارة : مين دا يا بنتي الي اداكي نمرته انتي بتهزري, دا واد تنك جدا وما افتكرش انه هيديكي رقمه. منى: والله العظيم اخد موبايلي من ايدي كده بالظبط وكتب نمرته , اتصلك بيه يعني عشان تتأكدي. سارة: اكيد عشان كان عايز شيرين في حاجة , وعشان كده بس عمل كده. منى: يا بنتي كان باين اوي انها حجة, انا مش هبلة. سارة : طب وانتي عملتي ايه بالنمرة؟ منى: مسحتها اول ما مشي . سارة: يخرب عقلك انتي اتجننتي . منى : يعني كنتي عايزاني اعمل ايه يعني؟ سارة : معرفش بس مكنتيش تعملي كده . سكتت مني قليلا ثم قالت منى : بس انا حفظت النمرة قبل ما امسحها ***************** *جبت جون ياواد يا ايمو [center](الحلقه الخامسه)
ما زادت تحذيرات شيرين احمد الا فضولا, ومازاده الفضول الا رغبة في التقرب من منى , ورغم وعده شيرين انه سيترك مني في حالها , الا انه قرر ان ينتقل بما بينهما الي قليل من الخصوصية , فقرر الاتصال بها. ***************** تسمرت مني امام تليفونها والهاتف يرن ,لقد تعرفت على الرقم جيدا, فقد حفظته رغم انفها ,ماذا عساها تفعل؟؟, ترددت قليلا قبل ان تصمت صوت الهاتف لتتركه وتبتعد. ***************** لم ترد , ماذا افعل ؟, لا لليأس سأتصل مرة أخري ,مالذي سأخسره ؟ , ليس هناك شيء غير عادي , اني اتصل بها لاسأل عليها لا غير . ***************** لا ....غير معقول انه مصر, حسناً ...سأرد ,مالذي سأخسره؟ ,ليس هناك شيء غير عادي , سأرد لأعرف ماذا يريد. ***************** مني بصوت مرتعش منى: ....الو. احمد: مني ؟ مني : ايوة مين معايا؟ *انا هعمل نفسي مش عارفة احمد: انا احمد امام . *ايه الكسوف دا ياريتني ما اتصلت مني: اه ازيك ؟ اخبارك ايه؟ احمد: الحمد لله انتي ازيك؟ منى :تمام , ايه فيه حاجة؟ قال وقد بدا عليه شيء من نفاذ الصبر والغيظ الي شعر به احمد: يعني هو فيه حد في الدنيا بيقول الو فيه حاجة؟ مني :ههههه لا والله عادي انا بس قلت فيه حاجة. * خفي يا مينو شوية على الولد دا شكله ظريف احمد :لا يا ستي انا مش متصل عشان حاجة , انا متصل اسأل عليكي. منى:............... * اوباااا *ايه يابو حميد متسكتش حور احمد: مش انا النهاردة شفت ميرنا صاحبتك منى: اه .... بجد؟ احمد: انتو هتطلعو الرحلة؟. منى : رحلة ايه؟ احمد: العين السخنة , انتي مش طالعة , دي ميرنا قالتلي النهاردة انكو طالعين. وطبعا كان هو الذي ارسل كريم ليقنع ميرنا واصحابها واستغل الامر منى : مش عارفة ؟ هسأل ماما . *متزنش خليها تيجي منها. احمد: طب لوهتطلعي ابقي بلغيني عشان اظبتكو قبل العدد ما يبقي كومبليت . منى: اوكاي. احمد : ماشي يا موني , عايزة حاجة؟ * اههه احنا فينا من موني منى : لا شكراً , سلام . احمد: ايه دا انتي عايزة تقفلي كده ليه ؟ منى :...... مفيش , عادي. احمد: هو كل حاجة عادي, ما علينا هبقي اكلمك تاني, باي باي. واغلق السماعة وكلمة " هكلمك تاني ترن في اذنها. [/center] | |
|